
Naturalne nie zawsze lepsze niż sztuczne
23 czerwca 2010, 10:10Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na środowisko, produkty „naturalne" są coraz bardziej w modzie. Niestety, pójście za hasłem naturalności produktu może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Na przykład w rolnictwie - co wykazali kanadyjscy naukowcy.

Nici dentystyczne powiązane z wyższym poziomem szkodliwych chemikaliów we krwi
9 stycznia 2019, 11:00Niektóre zachowania, takie jak np. używanie nici dentystycznej Oral-B Glide, przyczyniają się do zwiększenia w organizmie koncentracji szkodliwych fluorosurfaktantów (PFAS). PFAS to substancje wodo- i tłuszczoodporne, które zostały w przeszłości powiązane w wieloma problemami zdrowotnymi.

Jak wybrać najlepszego producenta kostki brukowej?
12 lutego 2025, 09:30Decyzja o wyborze kostki brukowej to jedno z najważniejszych pytań, które zadaje sobie każdy inwestor planujący budowę lub remont. Niezależnie od tego, czy chodzi o drogę dojazdową, taras, alejkę ogrodową czy plac zabaw - odpowiedni producent kostki brukowej jest kluczem do sukcesu. Ale jak go wybrać? Na co zwracać uwagę i jakie kryteria powinny być brane pod uwagę?
Nintendo, konkurent Microsoftu?
12 stycznia 2007, 11:27Bill Gates przyznał, że jest zaskoczony świetnymi wynikami sprzedaży obu konsoli firmy Nintendo – przenośnego DS oraz Wii. Dodał, że to właśnie te produkty będą głównymi konkurentami Xboksa 360 na rynku.

Poranna gimnastyka zmniejsza motywację do jedzenia
13 września 2012, 14:39Często się mówi, że dzięki ćwiczeniom fizycznym można sobie wypracować apetyt. Okazuje się jednak, że to nie do końca prawda. Czterdzieści pięć minut ruchu o umiarkowanym-dużym natężeniu o poranku wydaje się bowiem zmniejszać ochotę na jedzenie (Medicine & Science in Sports & Exercise).

Polskie badania nad stężeniem radionuklidów w powietrzu polarnym dostarczają cennych informacji
10 listopada 2021, 17:04Naukowcy z NCBJ i z Instytutu Geofizyki PAN opublikowali wyniki wieloletnich badań stężeń radionuklidów w regionie polarnym i w Polsce. Zebrane dane wzbogacają wiedzę o ruchu i mieszaniu się mas powietrza w skalach od regionalnej aż do globalnej, oraz o zapyleniu środowiska.

Tłok odstrasza klientów
21 kwietnia 2009, 11:25Klienci są przyciągani przez zatłoczone miejsca w sklepie, ale nie są skłonni kupować znajdujących się tam towarów (Journal of Consumer Research).

Muzycy reklamują niezdrowo
6 czerwca 2016, 11:28Sławni ludzie często pojawiają się w reklamach, a ich obecność wpływa na popularność reklamowanych produktów- szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Badacze w Uniwersytetu w Nowym Joru (NYU) przeprowadzili pierwsze rygorystyczne badania, podczas których przeprowadzili analizę wartości odżywczych produktów reklamowanych przez znanych muzyków

Kiedy ziomkowie Czyngis-chana zaczęli pić mleko jaków?
4 kwietnia 2023, 10:43Po raz pierwszy udało się bezsprzeczne określić, kiedy mongolskie elity zaczęły spożywać mleko jaków. Międzynarodowy zespół naukowy znalazł w kamieniu nazębnym zmarłych przed wiekami osób ślady protein z mleka jaków oraz innych przeżuwaczy. Odkryto też proteiny z krwi przeżuwaczy i koni.
Ocenia i proponuje...
27 sierpnia 2010, 15:38Dziesiątego sierpnia na należącej do Grupy Japońskich Kolei (JR od ang. Japan Railways) stacji Shinagawa w Tokio postawiono dwa "inteligentne" automaty z napojami, które oceniają wygląd kupującego i na tej podstawie wskazują odpowiednie, wg autorów oprogramowania, dla niego produkty.